Organy i osoby sprawujące funkcje
Organami Powiatowej Szkoły Muzycznej I stopnia we Wrześni są:
- Dyrektor Szkoły - od dnia 1 września 2019 r. Dyrektorem Powiatowej Szkoły Muzycznej I stopnia we Wrześni jest Liliana Kucza (na podstawie Uchwały Nr 319/2019 Zarządu Powiatu Wrzesińskiego z dnia 29.08.2019 r. w sprawie powierzenia Pani Lilianie Kuczy stanowiska dyrektora Powiatowej Szkoły Muzycznej I stopnia we Wrześni, Uchwały Nr 1120/2021 Zarządu Powiatu Wrzesińskiego z dnia 22.06.2021 r. w sprawie przedłużenia powierzenia Pani Lilianie Kuczy stanowiska dyrektora Powiatowej Szkoły Muzycznej I stopnia we Wrześni, Uchwały Nr 75/2024 Zarządu Powiatu Wrzesińskiego z dnia 29.08.2021 r. w sprawie powierzenia Pani Lilianie Kuczy stanowiska dyrektora Powiatowej Szkoły Muzycznej I stopnia we Wrześn)
- Rada Pedagogiczna,
- Rada Rodziców,
- Samorząd Uczniowski.
Powiatową Szkołą Muzyczną I stopnia we Wrześni kieruje dyrektor, któremu funkcję powierza i z tej funkcji odwołuje Zarząd Powiatu Wrzesińskiego.
Dyrektor szkoły:
- kierowanie działalnością Szkoły oraz reprezentowanie jej na zewnątrz,
- sprawowanie nadzoru pedagogicznego i wychowawczego w placówce,
- opracowywanie dokumentów programowo-organizacyjnych, rocznego planu pracy, organizacji planu pracy, regulaminu rekrutacji, nadzorowanie archiwizowania dokumentów,
- sprawowanie opieki nad uczniami,
- przewodniczenie Radzie Pedagogicznej oraz realizowanie uchwał Rady Pedagogicznej podjętych w ramach jej kompetencji stanowiących, wstrzymywanie realizacji uchwał niezgodnych z przepisami prawa oświatowego,
- dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym, zaopiniowanym przez Radę Pedagogiczną i zatwierdzonym przez organ prowadzący, Dyrektor ponosi odpowiedzialność za ich wydatkowanie,
- odpowiadanie za prawidłową organizację egzaminów przeprowadzanych w Szkole,
- przyjmowanie i skreślanie uczniów z listy zgodnie z uchwałami Rady Pedagogicznej,
- opracowanie zakresu obowiązków nauczycieli oraz pozostałych pracowników Szkoły,
- przeprowadzanie procedury związanej z awansami zawodowymi nauczycieli, planowanie i organizowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli,
- ocenianie pracowników Szkoły: nauczycieli oraz pracowników obsługi,
- wykonywanie zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom i nauczycielom w czasie zajęć organizowanych przez Szkołę,
- współpraca przy wykonywaniu swoich zadań z Radą Pedagogiczną, Radą Rodziców i Samorządem Uczniowskim.
Dyrektor decyduje w sprawach:
- zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników szkoły,
- przyznawania nagród oraz wymierzania kar porządkowych nauczycielom oraz innym pracownikom szkoły,
- występowania z wnioskami, po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli i pozostałych pracowników szkoły.
Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem szkoły, który realizuje zadania wynikające ze statutu szkoły. W skład Rady wchodzą dyrektor szkoły jako przewodniczący Rady Pedagogicznej oraz nauczyciele szkoły jako członkowie.
Zadaniem Rady Pedagogicznej jest:
- opracowanie i zatwierdzenie regulaminu Rady Pedagogicznej,
- podejmowanie uchwał dotyczących klasyfikacji i promocji uczniów oraz w sprawie skreślenia z listy uczniów,
- zatwierdzanie planów pracy szkoły,
- uchwalenie planu wychowawczego szkoły obejmującego uczniów i realizowanego przez nauczycieli,
- opiniowanie przydziału obowiązków pracowniczych, w tym tygodniowych rozkładów zajęć lekcyjnych i dodatkowych,
- ustalanie form doskonalenia zawodowego nauczycieli,
- podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w Szkole,
- opiniowanie wniosków Dyrektora o przyznanie nagród i wyróżnień nauczycielom,
- opiniowanie programów nauczania,
- przygotowywanie projektu Statutu lub opracowywanie jego zmian.
W szkole działa Rada Rodziców stanowiąca reprezentację rodziców i uczniów w oparciu o uchwalony regulamin swej działalności.
Rady Rodziców:
- stanowi reprezentację ogółu rodziców (opiekunów prawnych) uczniów Szkoły,
- zasady tworzenia Rady Rodziców uchwala ogół rodziców (opiekunów prawnych) uczniów Szkoły,
- Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności, który nie może być sprzeczny ze statutem Szkoły,
- Rada Rodziców może występować do Rady Pedagogicznej i Dyrektora z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw Szkoły,
- w celu wspierania działalności statutowej Szkoły, Rada Rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł.
W szkole działa Samorząd Uczniowski, który tworzą wszyscy uczniowie szkoły. Jedynymi reprezentantami uczniów są organy samorządu tj. rady samorządów klasowych oraz Rada Samorządu Uczniowskiego. Zasady wybierania i działania organów samorządu określa regulamin uchwalony przez wszystkich uczniów w głosowaniu równym, tajnym i powszechnym.
Samorząd Uczniowski posiada prawo do:
- organizacji życia szkolnego, umożliwiającego zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań,
- przedstawiania Radzie Pedagogicznej oraz Dyrektorowi wniosków i opinii we wszystkich sprawach Szkoły, a w szczególności dotyczących podstawowych praw uczniów,
- zapoznania się z programem nauczania, z jego treścią, celami i stawianymi wymaganiami,
- jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu,
- wyrażania opinii w sprawie skreślenia z listy uczniów,
- redagowania i wydawania własnej gazetki szkolnej,
- organizowania, w porozumieniu z Dyrektorem, własnej działalności kulturalnej, oświatowej i rozrywkowej,
- wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna Samorządu Uczniowskiego.
opublikował: Grzegorz Kolecki
data publikacji: 2019-09-02 08:51
zmodyfikował: Marlena Modrowska
ostatnia modyfikacja: 2024-09-02 09:59
Rejestr zmian
- zmieniono 2019-09-03 11:42 przez Grzegorz Kolecki
- zmieniono 2021-09-06 13:21 przez Grzegorz Kolecki
- zmieniono 2024-09-02 09:59 przez Marlena Modrowska: powierzenie stanowiska dyrektora na kolejną kadencję
« wstecz