Szybkie linki

Ścieżka nawigacyjna

Nawigacja:

Treść strony

Wydział Komunikacji i Transportu

Podstawowe zadania wydziału:
1. Prowadzenie spraw w zakresie dopuszczenia pojazdów do ruchu:
1) rejestracja pojazdów (stała i czasowa),
2) prowadzenie spraw związanych z dowodami rejestracyjnymi,
3) prowadzenie spraw w zakresie legalizacji tablic rejestracyjnych,
4) prowadzenie spraw w zakresie czasowego wycofania pojazdu z ruchu,
5) prowadzenie spraw w zakresie nadania cech identyfikacyjnych pojazdu,
6) prowadzenie spraw w zakresie wyrejestrowywania pojazdu. 
2. Prowadzenie spraw w zakresie ewidencji pojazdów.
3. Prowadzenie spraw w zakresie badań technicznych pojazdów:
1) sprawowanie nadzoru i kontroli nad stacjami kontroli pojazdów,
2) prowadzenie rejestru upoważnionych diagnostów.
4. Prowadzenie spraw w zakresie uzyskiwania uprawnień do kierowania pojazdami:
1) wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami,
2) kierowanie na sprawdzanie stanu zdrowia i predyspozycji psychicznych do kierowania pojazdami,
3) kierowanie na kursy reedukacyjne,
4) kontrola kwalifikacji,
5) ewidencja kierowców,
6) ewidencja osób bez uprawnień,
7) wykonywanie środków karnych orzeczonych przez sąd w zakresie prowadzenia pojazdów mechanicznych,
8) zatrzymywanie praw jazdy i pozwoleń oraz cofanie i przywracanie uprawnień do kierowania pojazdami,
9) prowadzenie rejestru i nadzoru nad ośrodkami szkolenia kierowców,
10) prowadzenie ewidencji instruktorów nauki jazdy.
5. Prowadzenie spraw w zakresie krajowego transportu drogowego:
1) prowadzenie rejestru, nadzoru i kontroli licencji i wypisów na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób i rzeczy,
2) prowadzenie rejestru zezwoleń i wypisów na wykonywanie regularnych i specjalnych przewozów osób na terenie Powiatu,
3) prowadzenie rejestru, nadzoru i kontroli zaświadczeń i wypisów na wykonywanie przewozów osób i rzeczy na potrzeby własne,
4) analiza sytuacji rynkowej w zakresie regularnych przewozów osób,
5) koordynacja rozkładów jazdy przewoźników wykonujących zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi w regularnym transporcie zbiorowym, w zależności od przebiegu linii komunikacyjnej,
6) uzgadnianie zezwoleń na prowadzenie regularnych przewozów na linii komunikacyjnej obejmującej powiaty lub województwa sąsiadujące.
6. Prowadzenie spraw w zakresie usuwania pojazdów z drogi.
7. Prowadzenie spraw związanych z publicznym transportem zbiorowym.
8. Prowadzenie spraw związanych z nakładaniem kar pieniężnych za nieterminowe zarejestrowanie pojazdu lub zgłoszenie zbycia pojazdu.
9. Realizacja zadań z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych - pozyskiwanie dotacji od wojewody. 


Więcej informacji dotyczących zadań realizowanych przez Wydział Komunikacji i Transportu można znaleźć w zakładce "Jak załatwić sprawę w starostwie".

Metryka

  • Autor lub odpowiedzialny za treśćMarlena Modrowska
  • Data wytworzenia2024-08-13
  • OpublikowałŁukasz Jakubowski
  • Data publikacji2015-04-20 11:53
  • Ostatnio zmodyfikowałMarlena Modrowska
  • Ostatnia modyfikacja2025-01-02 11:53

Adres

Starostwo Powiatowe we Wrześni

ul. Chopina 10

62-300 Września

Kontakt

Dane kontaktowe

tel. +48 61 640 44 44

starostwo@wrzesnia.powiat.pl

epuap: /pwrzesinski/skrytka

e-Doręczenia: 

AE:PL-66089-89776-FASJA-24

Godziny

Godziny urzędowania

Poniedziałek       8:00 – 16:00

Wtorek - piątek  7:00 – 15:00

Standardy i wytyczne

Stopka strony

w górę
Ułatwienia dostępu        Przeczytaj deklarację dostępności
Rozmiar czcionki
Wersja o wysokim poziomie kontrastu
Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.