Szybkie linki

Treść strony

Protokół nr 29 / 2021

PROTOKÓŁ NR 29/2021

Z POSIEDZENIA KOMISJI SKARG, WNIOSKÓW I PETYCJI

z dnia 7 grudnia 2021 r.

 

Mikołaj Kubiaczyk, przewodniczący komisji otworzył posiedzenie i stwierdził obecność wszystkich członków komisji:

  1. Maciej Handkiewicz
  2. Mikołaj Kubiaczyk
  3. Paweł Skrzypczak
  4. Grzegorz Trocha
  5. Henryka Waligóra

 Obrady odbyły się w trybie zdalnym.

 

Przewodniczący komisji przedstawił porządek obrad:

  1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
  2. Przedstawienie porządku posiedzenia.
  3. Przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego w sprawie skargi na działalność Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego we Wrześni.
  4. Opracowanie projektu uchwały Rady Powiatu Wrzesińskiego w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego we Wrześni.
  5. Sprawy bieżące.
  6. Zakończenie.

Członkowie komisji jednomyślnie przyjęli przedstawiony porządek obrad.

 

Pkt 3 Przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego w sprawie skargi na działalność Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego we Wrześni.

Przewodniczący komisji odczytał treść skargi na działalność Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego we Wrześni.

Sprawa prowadzona w zbiorze Skargi i wnioski załatwiane bezpośrednio (w tym na jednostki podległe) pod nr SO.1510.2.2021 w Wydziale Organizacyjnym.

Przewodniczący komisji odczytał również stanowisko Powiatowego Inspektora Nadzoru budowlanego we Wrześni, które znajduje się pod nr sprawy SO.1510.2.2021.

Radny Grzegorz Trocha poinformował, że według przepisów wyroby zawierające azbest powinny być utylizowane przez firmę specjalistyczną, chyba że właściciel został przeszkolony. Dodał, że należy zabezpieczyć teren w odległości 3m od miejsca, w którym trwają prace rozbiórkowe.

Radny Maciej Handkiewicz poinformował, że zgłoszenie od skarżącej wpłynęło dnia 10 sierpnia 2021 r. Dodał, że odpowiedź ze strony Powiatowego Inspektora Budowlanego była natychmiastowa, ponieważ już 12 sierpnia 2021 r. została przeprowadzona kontrola, w wyniku, której nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości. Dopowiedział, że skarżąca zarzuca, iż właściciele posesji dokonali sami prac demontażowych azbestu. Poinformował, że nie ma żadnego na to potwierdzenie, aby to stwierdzić, a Komisja Skarg, Wniosków i Petycji nie jest władna, aby o tym decydować. Dodał, że Wojewoda Wielkopolski pismem z dnia 17 listopada 2021 r. (data wpływu: 19 listopada 2021 r.) informuje, iż korespondencja została przekazana również do Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Zaproponował, aby wstrzymać się z podejmowaniem jakiegokolwiek stanowiska, dopóki sprawa nie zostanie rozpatrzona przez ww. organ.

Grzegorz Trocha zgodził się z propozycją radnego Macieja Handkiewicza. Dodał, że komisji trudno stwierdzić kto dokonał demontażu, ponieważ nie ma na to żadnych dowodów. Dopowiedział, że Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego przeprowadził kontrolę i nie stwierdził żadnych uchybień. Poinformował, że o złożonej skardze zostały poinformowane odpowiednie wyższe organy.

Przewodniczący komisji zapytał, czy pismo skierowane do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego wpłynęło również do Wydziału Budownictwa i Środowiska.

Jerzy Kaczorowski, zastępca naczelnika Wydziału Budownictwa i Środowiska odpowiedział, że pismo skierowane do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego nie wpłynęło do Wydziału Budownictwa i Środowiska.

Przewodniczący komisji poinformował, że wszystkie formalne aspekty zostały spełnione. Zostało wydane pozwolenie na rozbiórkę, następnie zostało ono zrealizowane, wyroby azbestowe zostały usunięte i zabezpieczone w odpowiedni sposób.

Jerzy Kaczorowski dodał, że pozwolenie na rozbiórkę zostało wydane przez starostę. Następnie od tego pozwolenia wpłynęło odwołanie od skarżącej. Dopowiedział, że dokumenty zostały przekazane do Wojewody Wielkopolskiego, który stwierdził uchybienie terminu do wniesienia odwołania. Poinformował, że dokumentacja nie została zwrócona z powrotem do starostwa, dlatego też nie wiadomo na jakim etapie jest aktualnie sprawa.

Przewodniczący komisji poinformował, że uważa, iż ze strony Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego zostało wszystko wykonane prawidłowo. Dodał, że po wpłynięciu zaskarżenia, natychmiast zostały wszczęte procedury kontrolne, według których nie stwierdzono żadnych uchybień.

Maciej Handkiewicz dopowiedział, że jego zdaniem w stanowisku Komisji należałoby zawrzeć informację, iż sprawa jest przedmiotem dalszego postępowania prowadzonego przez Wielkopolski Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego, który jest organem władnym w podjęciu decyzji i rozpatrzeniu sprawy.

Przewodniczący komisji poinformował, że komisja nie jest organem kontrolującym. Dodał, że sprawa została przekazana do organów wyższych, które są kompetentne do wydania odpowiedniego rozstrzygnięcia.

Radny Paweł Skrzypczak dopowiedział, że na obecnym etapie sprawy trudno komisji podjąć jakiekolwiek stanowisko.

Radna Henryka Waligóra poinformowała, że stanowisko powinny zająć wyższe organy, w tym przypadku Wielkopolski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego, do którego została przekazana korespondencja przez Wojewodę Wielkopolskiego

Członkowie komisji zapoznali się z dokumentacją, uznając jednomyślnie, że na obecnym etapie postępowania nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości. Komisja Skarg Wniosków i Petycji przygotuje swoje stanowisko w postaci projektu uchwały Rady Powiatu Wrzesińskiego po uzyskaniu stanowiska Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego.

 

Z uwagi na zrealizowanie porządku obrad przewodniczący komisji zamknął posiedzenie.

Na tym protokół zakończono i po zapoznaniu się z jego treścią podpisano.

 

Przewodniczący komisji

/-/ Mikołaj Kubiaczyk

 

 

Protokołowała

Marta Mittmann

drukuj (Protokół nr 29 / 2021)

Adres

Starostwo Powiatowe we Wrześni

ul. Chopina 10
62-300 Września

Kontakt

Dane kontaktowe

tel. +48 61 640 44 44
fax +48 61 640 20 51

e-mail: starostwo@wrzesnia.powiat.pl

epuap: /pwrzesinski/skrytka

Godziny

Godziny urzędowania

Poniedziałek       8:00 – 16:00

Wtorek - piątek  7:00 – 15:00

Standardy i wytyczne

Stopka strony

w górę
Ułatwienia dostępu        Przeczytaj deklarację dostępności
Rozmiar czcionki
Wersja o wysokim poziomie kontrastu
Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.