Szybkie linki

Treść strony

Protokół nr 5 / 2025

Z POSIEDZENIA KOMISJI INFRASTRUKTURY

z dnia 27 stycznia 2025 r.

 

Piotr Borowicz, przewodniczący komisji otworzył posiedzenie i stwierdził obecność siedmiu członków komisji. Posiedzenie odbyło się w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni. W posiedzeniu uczestniczył Bartłomiej Kaczmarzewski, naczelnik Wydziału Dróg Powiatowych.
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

 

Przewodniczący komisji przedstawił porządek obrad, a po akceptacji przez członków komisji przystąpił do realizacji jego punktów:

  1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
  2. Przedstawienie porządku posiedzenia.
  3. Opracowanie i przyjęcie sprawozdania z prac Komisji w 2024 r.
  4. Sprawy bieżące.
  5. Zakończenie.

Członkowie komisji jednogłośnie przyjęli przedstawiony porządek obrad.

 

Pkt 3 Opracowanie i przyjęcie sprawozdania z prac Komisji w 2024 r.

Członkowie komisji opracowali sprawozdanie z prac Komisji Infrastruktury w 2024 r.

Piotr Borowicz, przewodniczący komisji zarządził głosowanie nad przyjęciem opracowanego sprawozdania.

Członkowie komisji jednogłośnie przyjęli sprawozdanie z prac Komisji Infrastruktury w 2024 roku.

Sprawozdanie stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

 

Pkt 4 Sprawy bieżące.  

Piotr Borowicz, przewodniczący komisji zwrócił się do Bartłomieja Kaczmarzewskiego, naczelnika Wydziału Dróg Powiatowych z prośbą o przedstawienie informacji dotyczącej zakończenia prac na ul. Kościuszki we Wrześni oraz o przekazanie aktualnych informacji na temat wyników naboru wniosków złożonych o dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Rozwoju Dróg.

Bartłomiej Kaczmarzewski, naczelnik Wydziału Dróg Powiatowych poinformował, że na ten moment nie zostały jeszcze ogłoszone wyniki naboru.

Bartłomiej Kaczmarzewski odniósł się do tematu prac przy ul. Kościuszki we Wrześni. Poinformował, że 24 stycznia br. odbył się odbiór techniczny, w którym uczestniczyła wicestarosta wrzesiński, inspektor nadzoru, kierownik budowy, prezes firmy PB Haus Sp. z o.o. Sp. k. oraz osoby z Wydziału Dróg Powiatowych. Podczas wizji lokalnej dokonano przeglądu całej drogi, w wyniku czego zidentyfikowano kwestie wymagające korekty. Mając na uwadze wyznaczony termin odbioru (do końca bieżącego tygodnia), podjęto decyzję o wstrzymaniu się z podpisaniem protokołu odbioru.  Jeśli wykonawca nie usunie wskazanych zastrzeżeń, wówczas zostaną one ujęte w protokole. Naczelnik zaznaczył jednak, że zauważone usterki nie wpływają na ogólną jakość wykonanej drogi. Dodał, że elementem, który na ten moment nie będzie realizowany jest oznakowanie poziome. Jego wykonanie byłoby obecnie niezasadne, ponieważ należy je aplikować po ok. dwóch tygodniach od ułożenia masy asfaltowej, aby zapewnić odpowiednie odparowanie nawierzchni. Dodatkowo, warunki pogodowe nie sprzyjałby teraz prawidłowemu wykonaniu oznakowania. Zostanie ono ujęte w protokole odbioru jako zadanie do realizacji na wiosnę, gdy tylko warunki atmosferyczne będą odpowiednie.

Bartłomiej Kaczmarzewski poinformował, że w zakresie dofinansowania zadania na ten moment został podpisany aneks z wojewodą wielkopolskim, a termin zakończenia zadania został dochowany. Jeśli chodzi o procedurę oddania inwestycji do użytkowania, przewidziany termin upłynie w połowie lutego br. Ostateczne rozliczenie finansowe inwestycji zaplanowano na koniec lutego br.

Piotr Borowicz, przewodniczący komisji zapytał, ile drzew zostało usuniętych.

Bartłomiej Kaczmarzewski odpowiedział, że łącznie usunięto 14 drzew, z czego część z nich bezpośrednio kolidowała z zaplanowaną infrastrukturą. Pozostałe starano się zachować, jednak w trakcie prac, m.in. przy wymianie krawężników okazało się, że korzenie niektórych drzew były w złym stanie ze względu na ograniczoną przestrzeń dla ich rozrostu.  Poinformował, że zostaną przeprowadzone nasadzenia zastępcze, jednak prawdopodobnie nie będą one realizowane w tych samych miejscach, aby uniknąć ponownego występowania problemów związanych z niewystarczającą przestrzenią. Nowe nasadzenia zostaną zaplanowane w lokalizacjach bardziej sprzyjających rozwojowi, z uwzględnieniem zarówno swobodnego wzrostu drzew, jak i bezpieczeństwa ruchu. 

Wiesława Kowalska, wicestarosta wrzesiński poinformowała, że odbyła rozmowę z dyrektorem Zespołu Szkół Politechnicznych we Wrześni, w którym realizowany jest przedmiot projektowania krajobrazu, i uzgodniono, że po feriach odbędzie się spotkanie z nauczycielem powyższego przedmiotu. Celem spotkania będzie stworzenie okazji dla uczniów do zaprojektowania zagospodarowania terenu przy ul. Kościuszki.

Podczas rozmowy członkowie komisji kontynuowali temat nasadzeń nowych drzew, rozważając odpowiednie miejsca, metody oraz propozycje gatunków drzew. Poruszyli również kwestie usytuowania ławeczek i koszy na śmieci wzdłuż ulicy, które mogłyby wpłynąć na poprawę komfortu przestrzeni publicznej.

 

Z uwagi na zrealizowanie porządku obrad przewodniczący komisji zamknął posiedzenie.

Na tym protokół zakończono i po zapoznaniu się z jego treścią podpisano.

 

Przewodniczący komisji

/-/ Piotr Borowicz

 

 

Protokołowała:

Dorota Lewandowska

drukuj (Protokół nr 5 / 2025)

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Piotr Borowicz
  • opublikował: Dorota Lewandowska
    data publikacji: 2025-02-10 11:10
  • zmodyfikował: Dorota Lewandowska
    ostatnia modyfikacja: 2025-02-10 11:11

Adres

Starostwo Powiatowe we Wrześni

ul. Chopina 10
62-300 Września

Kontakt

Dane kontaktowe

tel. +48 61 640 44 44

e-mail: starostwo@wrzesnia.powiat.pl

epuap: /pwrzesinski/skrytka

Godziny

Godziny urzędowania

Poniedziałek       8:00 – 16:00

Wtorek - piątek  7:00 – 15:00

Standardy i wytyczne

Stopka strony

w górę
Ułatwienia dostępu        Przeczytaj deklarację dostępności
Rozmiar czcionki
Wersja o wysokim poziomie kontrastu
Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.