Wydawanie zezwoleń na zbieranie odpadów
Wydział Budownictwa i Środowiska, ul. Chopina 10, 62-300 Września, pokój nr 5, tel. 61 640 45 15.
Podstawa prawna:
Art. 41 ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.)
Wymagane dokumenty:
wniosek spełniający wymagania określone w art. 42 ust.1 ustawy o odpadach
Opłaty: tytułem udzielenia zezwolenia:
616 zł opłaty skarbowej za udzielenie zezwolenia, zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej
308 zł za zmianę zezwolenia
Opłatę można dokonywać poprzez płatność kartą płatniczą (informacja w Wydziale Budownictwa i Środowiska) lub uiszczać na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy Września: Powiatowy Bank Spółdzielczy 68 9681 0002 0011 1474 0179 5820.
Przewidywany termin załatwienia sprawy: zgodnie z przepisami ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, miesiąc od daty złożenia wniosku.
Sposób załatwienia sprawy: wydanie decyzji zezwalającej na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów, na czas oznaczony, nie dłuższy niż 10 lat.
Tryb odwoławczy: odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu
za pośrednictwem starosty wrzesińskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia zezwolenia.
Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.