Września, dnia 20 lipca 2018 r.
Obwieszczenie
Starosta Wrzesiński, wykonujący zadania z zakresu administracji rządowej, działając na podstawie art. 61 § 1 i § 4 oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 z późn. zm.) w związku
z art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1496 z późn. zm.) art. 8 i art. 113 ust. 7 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. 2018 r. poz. 121 z późn. zm.) - zawiadamia o wszczęciu z urzędu postępowań
w sprawie ustalenia odszkodowań za nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym, położone:
przeznaczone zgodnie z decyzją Starosty Wrzesińskiego nr 881/2016 z dnia 17 listopada
2016 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej polegającej na budowie drogi gminnej łączącej ul. Witkowską z ul. Wojska Polskiego we Wrześni.
W myśl art. 12 ust. 4 pkt 2 ustawy o szczególnych zasadach przygotowania
i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, nieruchomości wydzielone liniami rozgraniczającymi teren, stają się z mocy prawa własnością odpowiedniej jednostki samorządu terytorialnego z dniem, w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stała się ostateczna. Stosownie do art. 12 ust. 4f odszkodowanie przysługuje dotychczasowym właścicielom nieruchomości, użytkownikom wieczystym oraz osobom, którym przysługuje ograniczone prawo rzeczowe.
Postępowanie o ustalenie odszkodowania prowadzone jest na podstawie art. 18 ust. 1 specustawy drogowej, który stanowi, że wysokość odszkodowania, o którym mowa w art. 12 ust. 4a ustala się według stanu nieruchomości w dniu wydania decyzji o zezwoleniu
na realizację inwestycji drogowej przez organ I instancji oraz według jej wartości z dnia,
w którym następuje ustalenie wysokości odszkodowania.
Stosownie do art. 113 ust. 6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, przez nieruchomość o nieuregulowanym stanie prawnym rozumie się nieruchomość, dla której ze względu na brak księgi wieczystej, zbioru dokumentów
albo innych dokumentów nie można ustalić osób, którym przysługują do niej prawa rzeczowe. W myśl art. 113 ust. 7 przepis ust. 6 stosuje się również, jeżeli właściciel
lub użytkownik wieczysty nieruchomości nie żyje i nie przeprowadzono lub nie zostało zakończone postępowanie spadkowe.
Postępowanie wyjaśniające wykazało, że po dotychczasowych właścicielach
oraz użytkownikach wieczystych nie zostało skutecznie przeprowadzone postępowanie spadkowe.
Zawiadomienie niniejsze wywiesza się dnia 20 lipca 2018 r. na okres 14 dni na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego we Wrześni w budynku przy ul. Chopina 10 oraz publikuje się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Powiatu Wrzesińskiego
- www.bip.wrzesnia.powiat.pl.
Na podstawie art. 49 Kpa zawiadomienie o czynnościach administracji publicznej przez obwieszczenie lub inny zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości sposób publicznego ogłoszenia, uważa się za skutecznie dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.
drukuj (Starosta Wrzesiński zawiadamia)