PROTOKÓŁ NR 5/2019
Z POSIEDZENIA KOMISJI REWIZYJNEJ
z dnia 14 maja 2019 r.
Jarosław Czyż, przewodniczący komisji otworzył posiedzenie i stwierdził obecność wszystkich członków komisji.
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Przewodniczący komisji przedstawił proponowany porządek obrad. Z uwagi na brak wniosków o zmianę porządku, przystąpił do realizacji jego merytorycznych punktów.
Opiniując wykonanie budżetu Powiatu Wrzesińskiego za 2018 rok, Komisja Rewizyjna oceniła:
Ponadto Komisja Rewizyjna zapoznała się z informacją o stanie mienia komunalnego Powiatu Wrzesińskiego na dzień 31.12.2018 rok.
Dokumentację do kontroli przekazała Anna Trubacz, główna księgowa, która udzielała też wyjaśnień na pytania.
Komisja Rewizyjna zapoznała się z:
Kontrolując wydatki na realizację programów finansowych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych, Komisja Rewizyjna poddała analizie zadanie pn. „Termomodernizacja i zmiana sposobu użytkowania budynku biurowego mieszczącego się we Wrześni przy ulicy Leśnej 10 na cele związane z edukacją publiczną oraz pomocą społeczną”, w tym: realizacji zawartych umów i dostawy zakupionego wyposażenia.
Komisja Rewizyjna nie stwierdziła nieprawidłowości w zakresie objętym kontrolą wykonania budżetu za 2018 rok.
Zgodnie z § 82 ust. 1 Statutu Powiatu Wrzesińskiego, Komisja Rewizyjna sporządziła protokół z przeprowadzonej kontroli, który stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.
Pkt Sprawy bieżące.
Przewodniczący komisji poprosił Annę Trubacz, główną księgową o przedstawienie wyjaśnienia do wyników kompleksowej kontroli gospodarki finansowej za 2017 rok. Dodał, że Regionalna Izba Obrachunkowa w Poznaniu przekazała wystąpienie pokontrolne, w którym wskazała na nieprawidłowości i uchybienia dotyczące m.in.:
Anna Trubacz wyjaśniła, że uchybienia wykazane w zakresie księgowym dotyczyły zasad funkcjonowania kont, klasyfikacji wydatków z tytułu dopłat dla Spółki z o.o. pod nazwą „Szpital Powiatowy we Wrześni” jako poręczeń i gwarancji. Zaznaczyła, że nieprawidłowości te nie wpływają znacząco na rzetelność sporządzonych sprawozdań finansowych, co potwierdził przedstawiciel Regionalnej Izby Obrachunkowej w czasie podpisywania protokołu z kontroli. Dodała, że radni otrzymają informację o sposobie realizacji wszystkich wniosków pokontrolnych.
Przewodniczący komisji poinformował, że zgodnie z opinią radcy prawnego posiedzenia Komisji Rewizyjnej są jawne i w jej pracach mogą uczestniczyć inni radni oraz osoby trzecie, ale podejmowanie rozstrzygnięć w rozpatrywanych/kontrolowanych sprawach należy do wyłącznej kompetencji członków komisji.
Z uwagi na zrealizowanie porządku obrad Jarosław Czyż, przewodniczący komisji zamknął posiedzenie.
Na tym protokół został zakończony i podpisany przez przewodniczącego komisji.
Przewodniczący komisji
Jarosław Czyż
Protokołowała:
Natalia Kowalczyk-Jakubowska, inspektor