Decyzja o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia, wobec którego organ nie wniósł sprzeciwu
Wydział Budownictwa i Środowiska,
ul. Chopina 10, pok. 2, 3, 4,
tel. 61 640 44 32, 61 640 44 06, 640 44 05, 640 44 58, 640 44 89.
Godziny obsługi interesantów w Wydziale Budownictwa i Środowiska:
Poniedziałek 8:00-16:00
Wtorek-piątek 7:00-15:00
Podstawa prawna:
Art. 40 ust. 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r. poz. 725 z późn. zm.) oraz na podstawie art. 104 i 155 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
Do wniosku o przeniesienie zgłoszenia budowy lub robót budowlanych należy dołączyć:
Zgodę dotychczasowego inwestora, który dokonał zgłoszenia lub kopię tej zgody. Zgoda nie jest wymagana, jeżeli własność nieruchomości lub uprawnienia wynikające z użytkowania wieczystego dotyczącego nieruchomości, objęte zgłoszenim przeszły z dotychczasowego inwestora na nowego inwestora wnioskującego o przeniesienie zgłoszenia budowy lub robót budowlanych.
Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.
Dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpis, wpis lub kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem.
Dowód zapłaty opłaty skarbowej.
Prawa i obowiązki wynikające ze zgłoszenia, wobec którego organ nie wniósł sprzeciwu, mogą być przeniesione na rzecz innej osoby w drodze decyzji jeżeli przyjmuje on wszystkie warunki zawarte w zgłoszeniu oraz złoży oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele.
Wniosek o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia, wobec którego organ nie wniósł sprzeciwu składa się w postaci papierowej albo w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem portalu e-Budownictwo.
Opłaty:
Ewentualne opłaty skarbowe pobierane są zgodnie z obowiązującymi przepisami - ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111 z późn. zm.).
Opłaty skarbowe można dokonywać poprzez płatność kartą płatniczą (informacja w Wydziale Budownictwa i Środowiska) lub uiszczać na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy we Wrześni: Powiatowy Bank Spółdzielczy we Wrześni nr 68 9681 0002 0011 1474 0179 5820, tytułem: "opłata za przeniesienie zgłoszenia".
Przewidywany termin załatwienia sprawy: 30 dni od dnia złożenia wniosku, w sprawach skomplikowanych 60 dni.
Sposób załatwienia sprawy: wydanie decyzji administracyjnej.
Tryb odwoławczy: stronom służy odwołanie do Wojewody Wielkopolskiego w terminie 14 dni od jej otrzymania za pośrednictwem Starosty Wrzesińskiego. Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.