Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
Wydział Budownictwa i Środowiska,
ul. Chopina 10, pok. 2, 3, 4,
tel. 61 640 44 32, 61 640 44 06, 640 44 05, 640 44 58, 640 44 89.
Godziny obsługi interesantów w Wydziale Budownictwa i Środowiska:
Poniedziałek 8:00-16:00
Wtorek-piątek 7:00-15:00
Podstawa prawna:
Art. 11a ust. 1, art. 11f ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 311) oraz na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
Do wniosku o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej należy dołączyć:
Opinie Zarządu Województwa Wielkopolskiego, Zarządu Powiatu we Wrześni oraz właściwego wójta/burmistrza gminy.
Pięć egzemplarzy mapy w skali co najmniej 1:5000 przedstawiające proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu.
Analizę powiązania drogi z innymi drogami publicznymi.
Pięć egzemplarzy mapy zawierającej projekty podziału nieruchomości, sporządzone zgodnie z odrębnymi przepisami.
Określenie nieruchomości lub ich części, które planowane są do przejęcia na rzecz Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego.
Określenie nieruchomości lub ich części, z których korzystanie będzie ograniczone.
Określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu.
Trzy egzemplarze projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego wraz z zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.), aktualnym na dzień opracowania projektu.
Opinie:
Upoważnienie dla osoby działającej w imieniu zarządcy drogi.
Inne dokumenty (np. szczegółowe zestawienie nieruchomości objętych wnioskiem).
Opłaty:
Ewentualne opłaty skarbowe pobierane są zgodnie z obowiązującymi przepisami - ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111 z późn. zm.).
Opłaty skarbowe można dokonywać poprzez płatność kartą płatniczą (informacja w Wydziale Budownictwa i Środowiska) lub uiszczać na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy we Wrześni: Powiatowy Bank Spółdzielczy we Wrześni nr 68 9681 0002 0011 1474 0179 5820.
Przewidywany termin załatwienia sprawy: 90 dni od dnia złożenia wniosku.
Sposób załatwienia sprawy: wydanie decyzji administracyjnej.
Tryb odwoławczy: stronom służy odwołanie do Wojewody Wielkopolskiego w terminie 14 dni od jej otrzymania za pośrednictwem Starosty Wrzesińskiego.Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.