Wydawanie pozwoleń zintegrowanych
Wydział Budownictwa i Środowiska, ul. Chopina 10, pok. 5, tel. 61 640 45 15.
Podstawa prawna: art. 201 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 54 z późn. zm.)
Wymagane dokumenty:
Wniosek spełniający wymagania określone w art. 208 ustawy Prawo ochrony środowiska.
Opłaty: opłata rejestracyjna i opłata skarbowa tytułem rozpatrzenia wniosku i wydania pozwolenia
Opłata rejestracyjna Opłata rejestracyjna, której wniesienie jest warunkiem rozpatrzenia wniosku o wydanie pozwolenia zintegrowanego - zgodnie z art. 210 ustawy Prawo ochrony środowiska.
Opłatę rejestracyjną należy wnieść na rachunek:
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
ul. Konstruktorska 3a
02-673 WarszawaBGK III O/Warszawa
Nr 76 1130 1062 0000 0109 9520 0010
Wysokość opłaty określa Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014 r. w sprawie wysokości opłat rejestracyjnych (Dz. U. poz. 1183)
Opłata skarbowa - 2011 zł, jeśli pozwolenie jest wydawane w związku z wykonywaną działalnością gospodarczą (przy zmianie pozwolenia – 50 % stawki za udzielenie pozwolenia).
Opłatę skarbową można dokonywać poprzez płatność kartą płatniczą (informacja w Wydziale Budownictwa i Środowiska) lub uiszczać na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy Września: Powiatowy Bank Spółdzielczy 68 9681 0002 0011 1474 0179 5820.
Przewidywany termin załatwienia sprawy: - zgodnie z przepisami ustawy Prawo ochrony środowiska – art. 209 ust.2.
Sposób załatwienia sprawy: wydanie pozwolenia zintegrowanego w formie decyzji administracyjnej.
Tryb odwoławczy: odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Starosty Wrzesińskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia pozwolenia.
Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.